-
KONE Flow -sovelluksen käyttäminen älypuhelimessa edellyttää, että puhelin täyttää seuraavat vähimmäisvaatimukset: Android-laitteissa täytyy olla Android 8.x tai sitä uudempi käyttöjärjestelmäversio sekä Bluetooth 4.0 tai sitä uudempi versio. iOS-laitteissa täytyy olla iOS 12 tai sitä uudempi käyttöjärjestelmäversio. Vanhemmissa käyttöjärjestelmissä ei voida taata täydellistä yhteensopivuutta. Tarkista tarkat tiedot laitteen valmistajalta. Lisätietoja on ohjeaiheessa KONE Flow -mobiilisovelluksen lataaminen ja asennus.
-
Varmista, että olet aktivoinut KONE Flow -tilisi hallinnoijan tai pääkäyttäjän lähettämällä sähköpostikutsulla. Ellet ole saanut kutsuviestiä, ota yhteyttä hallinnoijaan. Tarkista antamasi käyttäjätunnus ja salasana sekä älypuhelimesi internetyhteys. Voit testata internetyhteyden avaamalla jonkin verkkosivuston. Jos olet unohtanut salasanasi, katso salasanan vaihto-ohjeet ohjeaiheesta KONE Flow -salasanan vaihtaminen. Jos ongelma jatkuu, ota yhteyttä hallinnoijaan.
-
Varmista, että älypuhelimesi on yhteydessä internetiin ja olet antanut kaikki pakolliset tiedot. Voit testata internetyhteyden avaamalla älypuhelimen verkkoselaimen. Ellei sinulla ole KONE Flow -tiliä, katso rekisteröitymisohjeet ohjeaiheesta Rekisteröityminen KONE Flow -sovellukseen.
Jos ongelma jatkuu, ota yhteyttä hallinnoijaan.
-
Varmista, että älypuhelimesi on yhteydessä internetiin ja olet kirjoittanut oikean sähköpostiosoitteen. Voit testata internetyhteyden avaamalla verkkosivuston älypuhelimen selaimessa. Sähköpostiviestin saapuminen saattaa kestää jonkin aikaa. Jos salasanan palautuslinkin sisältävää viestiä ei kuitenkaan tule, tarkista myös sähköpostitilisi roskapostikansio. Yksityiskohtaiset ohjeet ovat ohjeaiheessa KONE Flow -salasanan vaihtaminen.
Jos ongelma jatkuu, ota yhteyttä hallinnoijaan.
-
Aktivointilinkkisi saattaa olla vanhentunut. Pyydä hallinnoijalta tai pääkäyttäjältä uusi sähköpostikutsu.
-
Varmista, että olet rekisteröinyt tägin ja että sinulla on oikeus käyttää ovea. Yksityiskohtaiset ohjeet ovat ohjeaiheissa Älypuhelinavaimien, tägien ja avainkoodien hallinta ja Ovien avaaminen tägillä. Jos sinulla on kulkuoikeus, kokeile avata tägillä jokin toinen ovi. Jos oven avaaminen onnistuu, ota yhteyttä hallinnoijaan.
Jos avaaminen ei onnistu, kokeile muita tägejä. Jos oven avaaminen onnistuu muilla tägeillä, tägisi saattaa olla rikki. Ota yhteys hallinnoijaan.
-
- Varmista, että älypuhelimesi on rekisteröity älypuhelinavaimeksi ja että Bluetooth-toiminto on käytössä. Yksityiskohtaiset ohjeet ovat ohjeaiheessa Älypuhelinavaimien, tägien ja avainkoodien hallinta.
- Huomaa, että älypuhelimesi täytyy tukea Bluetooth-versiota 4.0 tai uudempaa versiota. Tarkista älypuhelimen tiedot sen valmistajalta.
- Varmista, että älypuhelin on riittävän lähellä avaimenlukijaa ja että sinulla on oikeus käyttää ovea. Ota älypuhelimesi pois taskusta tai laukusta ja siirrä se etäälle muista laitteista, jotka voivat aiheuttaa häiriötä. Yritä sitten uudelleen.
- Yksityiskohtaiset ohjeet ovat ohjeaiheessa Ovien avaaminen älypuhelinavaimella.
- Jos ongelma jatkuu, käynnistä älypuhelin uudelleen.
- Jos ongelma jatkuu edelleen, ota yhteyttä hallinnoijaan.
- Joissakin Android-älypuhelimissa sijaintiasetusten on oltava päällä, jotta oven voi avata. Lisätietoja sijaintiasetusten ottamisesta käyttöön on ohjeaiheessa Androidin asetusten optimointi.
- Joissakin Huawei-älypuhelimissa (käyttöjärjestelmän versio 7.0 tai vanhempi) voi olla Bluetooth-yhteysongelmia. Ongelmaa esiintyy esimerkiksi seuraavissa malleissa: Honor 7 [PLK-L01] ja P8 Lite.
- Joissakin OnePlus-älypuhelimissa (Android-versio 11) voi olla Bluetooth-yhteysongelmia. Ongelmaa esiintyy esimerkiksi seuraavissa malleissa: OnePlus 7 ja 8.
Huomautus: Joissakin älypuhelimissa akun heikko varaustaso voi rajoittaa oven avaamista. Kaikissa älypuhelimissa käyttäjä ei voi säätää akun optimointia.
-
Varmista, että älypuhelimessasi on internetyhteys ja että hissi, jota yrität kutsua, on lisätty suosikkihissiksi. Voit testata internetyhteyden avaamalla verkkosivuston älypuhelimen selaimessa.
Väärinkäytön estämiseksi toistuvien hissikutsujen määrä on rajoitettu. Jos ylität rajan, yritä uudelleen muutaman minuutin kuluttua.
Jos rakennuksessasi on vähintään kaksi hissiä saman oven takana ja sinut tulee aina noutamaan väärä hissi tai hissikutsu epäonnistuu toistuvasti, ota yhteyttä hallinnoijaan. Hallinnoija voi muuttaa määrityksiä niin, että oikea hissi noutaa sinut.
Lue yksityiskohtaiset tiedot ohjeaiheesta Hissin kutsuminen KONE Flow -sovelluksella.
Jos ongelma jatkuu, ota yhteyttä hallinnoijaan.
-
Varmista, että älypuhelimessasi on internetyhteys. Varmista myös, että KONE Flow'n ilmoitusasetusten ovipuhelintoiminto on käytössä ja ovipuhelimessa on nimikylttisi. Voit testata internetyhteyden avaamalla verkkosivuston älypuhelimen selaimessa. Lisätietoja on ohjeaiheissa Video-ovipuhelun vastaanottaminen, Ovipuhelujen ja nimikylttien aktivointi ja hallinta sekä Ovipuhelujen ottaminen käyttöön ja poistaminen käytöstä. Jos ongelma jatkuu, ota yhteyttä hallinnoijaan.
Jotkin Android-älypuhelimet käyttävät akunsäästöasetuksia ja muita sovelluskohtaisia asetuksia, jotka estävät esimerkiksi oven avaamisen ja videopuhelut KONE Flow -sovelluksella.
Huomautus: Joissakin älypuhelimissa akun heikko varaustaso voi rajoittaa ovipuhelujen vastaanottamista. Kaikissa älypuhelimissa käyttäjä ei voi säätää akun optimointia.
Lisätietoja Androidin asetusten optimoimisesta on ohjeaiheessa Androidin asetusten optimointi.
Myös jotkin VPN-palvelut estävät videopuhelut. Saat videopuhelut käyttöön, kun katkaiset VPN-yhteyden. Lisäksi joidenkin matkapuhelinoperaattoreiden tiedetään estävän SIP-protokollan, mikä estää myös videopuhelut. Saat videopuhelut käyttöön, kun pyydät operaattoria tai palveluntarjoajaa poistamaan SIP-protokollan eston tai vaihdat sopimusta tai palveluntarjoajaa.
Huomautus: Lukitussa iOS-laitteessa täytyy tehdä joitakin lisätoimia, ennen kuin KONE Flow -videopuhelun voi avata. Lisätietoja on ohjeaiheessa Oven avaaminen vierailijoille ovipuhelun aikana.
-
Varmista, että puhelimellasi voi soittaa tai vastaanottaa tavallisia puheluja. Jos näin ei ole, varmista puhelinoperaattoriltasi, ettei kyseessä ole palvelukatkos tai tiliisi liittyvä ongelma. Tarkista myös, että puhelimesi lentotila, puhelunvälitys sekä muut toiminnot on määritetty niin, että puhelimella voi vastaanottaa puheluja.
Jos ongelma jatkuu, pyydä hallinnoijaasi tarkistamaan rakennuksen ovipuhelimen tila.
-
Varmista, että älypuhelimesi on yhteydessä internetiin. Voit testata internetyhteyden älypuhelimen verkkoselaimella. Yksityiskohtaiset ohjeet ovat ohjeaiheessa Oven avaaminen vierailijoille ovipuhelun aikana.
Jos älypuhelimen internetyhteys on kunnossa mutta ongelma jatkuu, ota yhteyttä hallinnoijaan.
Huomautus: Lukitussa iOS-laitteessa täytyy tehdä joitakin lisätoimia, ennen kuin KONE Flow -videopuhelun voi avata. Lisätietoja on ohjeaiheessa Oven avaaminen vierailijoille ovipuhelun aikana.
Huomautus: Ellet saa ovea avattua äänipuhelun aikana, voit lopettaa puhelun ja avata oven soittamalla takaisin ovipuhelinnumeroon minuutin kuluessa.
-
Jos et ole kiinteistön pääkäyttäjä, hallinnoija tai pääkäyttäjä voi muuttaa kulkuoikeuksiasi. Jos olet kiinteistön pääkäyttäjä, hallinnoija voi muuttaa kulkuoikeuksiasi.
Pyydä lisätietoja pääkäyttäjältä tai hallinnoijalta.
-
Voit hallita älypuhelinavaimiasi ja tägejäsi KONE Flow -sovelluksessa seuraavien ohjeiden avulla: Älypuhelinavaimien, tägien ja avainkoodien hallinta. Pyydä pääkäyttäjää (tai hallinnoijaa, jos olet pääkäyttäjä) muuttamaan kulkuoikeuksiasi.
-
Jos olet pääkäyttäjä tai alikäyttäjä, jolla on pääkäyttäjän oikeudet, voit luoda älypuhelinavaimet perheenjäsenillesi KONE Flow -sovelluksen Käyttäjät-osiossa noudattamalla opastuksen Käyttäjän kulkuoikeuksien hallinta ohjeita.
Jos et ole varma siitä, oletko kiinteistön pääkäyttäjä, tarkista asia hallinnoijalta.
-
Voit myöntää vierailijalle väliaikaisen pääsyn avainkoodilla. Yksityiskohtaiset ohjeet ovat ohjeaiheessa Älypuhelinavaimien, tägien ja avainkoodien hallinta.
-
Lataa ja asenna KONE Flow -sovellus uuteen älypuhelimeesi, kirjaudu KONE Flow -sovellukseen vanhoilla käyttäjätiedoillasi ja suorita ohjattu määritystoiminto. Yksityiskohtaiset ohjeet ovat ohjeaiheessa Uuden älypuhelimen rekisteröinti tai vanhan älypuhelimen vaihtaminen.
Huomautus: Yksi tili voi olla kirjautuneena vain yhteen laitteeseen kerrallaan. Kun kirjaudut uuteen laitteeseen, sinut kirjataan ulos vanhasta laitteesta ja kaikki käyttöoikeutesi siirretään uuteen.
-
Kun palvelussa ilmenee vika tai häiriö, voit ratkaista ongelman KONEen tukisivuston opastusten avulla. Jos ongelma jatkuu, pyydä apua hallinnoijalta.
Voit myös auttaa KONEtta ongelman ratkaisemisessa käyttämällä KONE Flow -palautetoimintoa kohdassa Ohje -> Palaute.
-
Varmista, että olet kiinteistön pääkäyttäjä. Voit kysyä hallinnoijalta, oletko pääkäyttäjä. Pääkäyttäjänä voit hallita vuokralaistesi kulkuoikeuksia KONE Flow -mobiilisovelluksen kautta. Lisätietoja on ohjeaiheissa Sellaisen pääkäyttäjän määrittäminen, joka ei asu kiinteistössä eikä käytä sitä ja Käyttäjän kulkuoikeuksien hallinta.
-
Saat ilmoituksen saapuvista puheluista, jos älypuhelimen tai tabletin internetyhteys toimii etkä ole kirjautunut ulos sovelluksesta. Et kuitenkaan saa ilmoitusta saapuvista puheluista, jos olet ottanut Älä häiritse -asetuksen käyttöön älypuhelimessasi tai poistanut ovipuhelut käytöstä KONE Flow -sovelluksessa. Lisätietoja ovipuhelujen käyttöönotosta ja käytöstäpoistosta on ohjeaiheessa Ovipuhelimen asetusten hallinta. Saat laitevalmistajalta lisätietoja siitä, miten voit ottaa Älä häiritse -asetuksen käyttöön tai poistaa sen käytöstä älypuhelimessasi.
-
Kiinteistön pääkäyttäjänä olet vastuussa kiinteistön alikäyttäjien kulkuoikeuksien hallinnasta. Lisätietoja on ohjeaiheissa Käyttäjien tarkastelu ja Käyttäjän kulkuoikeuksien hallinta.
-
Pääkäyttäjä on yleensä kiinteistön omistaja. Hän on hallinnoijan nimittämä henkilö, jolla on oikeus luoda alikäyttäjiä.
Alikäyttäjiä ovat henkilöt, jotka asuvat rakennuksessa tai tarvitsevat pitkäaikaisen pääsyn siihen. He voivat olla asukkaita, perheenjäseniä, vuokralaisia tai alivuokralaisia. Alikäyttäjillä on käytössään kaikki ominaisuudet: ovipuhelin, kulkuoikeudet, viestit ja hissit. Alikäyttäjällä voi olla myös oikeus luoda lisää alikäyttäjiä, jos hänelle on luonnin yhteydessä myönnetty hallinnoijan oikeudet.